søndag den 5. december 2010

wupti snupti det var den weekend!

I fredag var vi inviteret i Tivoli af svigermor - jeg syntes vi kom meget sent afsted, men det gjorde egentlig ikke noget at være der når det blev mørkt - det gjorde jo bare deres julelyskæder endnu mere smukke. Og det største plus var at der var smukt dækket med hvid sne, og mens vi gik derinde dalede sneen også lige så stille ned..

Lige da vi kom ind var der en keramikbod - nøj en masse fine ting, og da jeg fandt ud af det var stentøj så syntes jeg bestemt ikke det var dyrt (slet ikke sammenlignet med alle strik boderne som da helt sikkert vidste hvad de skulle have for deres ting).
Jeg havde lige inden vi gik ind i Tivoli fundet ud af at gemalens mormor skal være med juleaften, så da jeg så den store runde snemand - tænkte jeg straks på hende, og hendes lille have hvor der står forskellige små figurer i forvejen.
Her er han - og han er da ikke til at stå for vel?
Når nu det er stentøj det er lavet af, kan han faktisk stå ude hele året rundt bare han står på noget tørt (for han holder meget længere når han ikke kan suge fugt op nedefra).
Vi gik hele turen rundt derinde, inden jeg gik tilbage og købte stentøj - og jeg var faktisk ret glad for, at jeg ventede for hold da op det var tungt at bære på. Jeg kunne jo ikke lige nøjes med ham snemanden, jeg måtte også købe to søde snemænd til fyrfadslys til mig selv.
Den store blå snemand kostede 100kr og de to til fyrfadlys kostede hver især 50kr.

Jeg var glad for at have min iPhone med, for jeg er stadigvæk helt tilfreds med de billeder den tager. Og så er den meget mindre end at skulle bærer rundt på et stort kamera, så her er lidt stemnings billeder fra Tivoli

Aftenen sluttet med tag-selv-bord på Ankara - der var godt nok mange mennesker, men de fleste af dem var folk til julefrokost, så stemningen var høj - men maden god. Men hvor blev jeg træt da vi kom ind i varmen, og fik noget at spise - det var hårdt at komme udenfor igen og gå hen til bilen...

I går lørdag var vi til ostebord hos min moster og onkel - de holdte familiekomsammen, og det var dejligt at alle kunne komme. Desværre skulle min morfar dø først inden familien fik taget sig sammen til, at ses noget oftere - sætningen "vi må også tage os sammen og ses noget mere" er endelig blevet gjort til virkelighed. Så vi havde en dejlig og hyggelig aften med en masse lækker ost!
Jeg havde lavet en lille gave til min moster - julesokker på pind - selve mønsteret har jeg selv tegnet over fra et mønster til en applikation, men jeg tænkte at sådan en sok da kunne være fin som patchwork på pind.
Idag har så været afslapningsdag med serier og hygge med levende lys - og gemalen er nu igang med at lave ris a la mande hans helt store hofret hvis man kan kalde det det....

God 2. søndag i advent til jer alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails