mandag den 13. december 2010

Hvad jeg dog ikke får rodet mig ud i

Jeg har i tidligere indlæg skrevet om en kjole med jakke som jeg havde lovet at sy for en veninde - nu er den endelig færdig...
Det er jo ingen nyhed, at jeg altid får viklet mig ind i de mest underlige/umulige projekter - og det her var ingen undtagelse. Men jeg syntes jo også altid det er sjovt med noget udfordring, og at prøve ting som ikke er gjort før.
Min veninde skal som sagt til tema-fest - men ikke en normal tema-fest der er nemlig tre temaer i:
  1. Neger
  2. Nisse
  3. SM
Negeren klarer hun med en brun plet på kinden, SM bliver en lille pisk og håndjern i strømpebåndet under kjolen.. Meeen kjolen var en større opgave - ja jeg havde sagt ja til at sy for hende, og havde også fundet noget velour som matchede den nissehue hun allerede havde. Men da vi kom ud til Stof & Stil - ja så var lige netop den farve udgået. Så vi måtte finde på noget helt andet, og det blev så at kjolen også skulle være en slags SM men kantet som en nissekjole med pels.

Hun havde en kjolemodel som jeg skulle lave mønster ud fra:

Jeg har før prøvet at aftegne et mønster fra et eksisterende stykke tøj, og det er faktisk aldrig rigtig blevet okay. Men af en eller anden grund gik det rigtig godt denne gang - jeg ved ikke hvad jeg har gjort anderledes. Det værst var egentlig at få den vire som sidder i kanten nederst på kjolen igennem den nye kjole som jeg havde syet - det tog sin tid..
Men nu er kjolen endelig færdig, og skal sendes afsted så hun kan være lækker på fredag til tema-fest:
Jeg troede egentlig at vi var afklaret omkring det med betaling og sådan, men pludselig begynder hun på at jeg da også skal finde ud af hvad jeg skal have for, at sy kostumet - det troede jeg så at jeg kom hurtigt over ved at sige at hun jo bare kunne give mig en større julegave.. Ja men nu kræver hun så også nogle ønsker!!! Og nu hvor man skal finde på nogen, tja så er der ingen...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails